Tvåtusentolv

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Jag hjälpte far min med vårbruket och fick lära mig att harva, riktigt härligt att skumpa omkring med traktorn på åkrarna! Sedan när det var dags för skörden hjälpte jag även då till genom att köra lass med säd in till stan med traktor och släp, lite läskigt men ändå roligt. Jag är ju trots allt en bonnatös ända in i själen. På bilden ovan stoltserar jag framför min nyharvade åker, så fint och prydligt så tycker jag.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Jajjemen, Jocke blev nämligen både morbror och farbror i år. Hans lillasyster Cissi blev mamma till lilla Vincent och inte långt därefter blev även storebrodern Johan pappa till lilla Tova.

 

Dog någon som stod dig nära?

Min älskade mormor somnade in natten till dagen före julafton.

 

Vilka länder besökte du?

Frankrike! Jag och Jocke firade vår ettårsdag i Paris, vilket såklart var helt fantastiskt fint.

 

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Självdiciplin och självförtroende, åtminstone så vill ha ha mer av de båda.

 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Självklart hur vi firade vår årsdag i Paris, den 28:e februari. Vi började med att spana in Notre Dame, sedan skulle vi ta oss till Eiffeltornet men så råkade vi följa Seine-floden åt helt fel håll vilket vi inte kom på förrän långt därefter. När vi skulle ta tunnelbanan tillbaka så råkade det vara så att hela tunnelbanan låg nere på grund av något tekniskt fel så vi fick helt enkelt vandra hela långa vägen tillbaka. Sedan på kvällen åt vi en fantastisk middag på restaurangen Harpan som Jockes föräldrar rekomenderat oss. En romantisk nattpromenad i Paris avslutade vår konsiga och fina dag. Eiffeltornet fick vänta tills dagen efter.

 

Vad var din största framgång 2012?

Att jag fått fast anställning på systembolaget och att jag kommit in på båda fotokurserna jag sökt till våren. Så i vår blir det att plugga halvtid på distans också. Skoj ska det bli. :)

 

Största misstaget?

Det måste nog vara att jag ätit för mycket godsaker och mindre bra mat, vilket lett till att jag gått upp lite för mycket i vikt. Men från och med första januari tvåtusentretton har jag och Jocke godis/sockerförbud och där med basta.

 

Bästa köpet?

Kan inte bestämma mig om det är min tjusiga tvåarmade lampa eller om det är min söta skolplansch med uttrar. Älskar dem båda!

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Mitt och Jockes hem. När vi flyttade in i nya lägenheten på Berggatan i somras så var det mycket vi behövde införskaffa, som bland annat soffa och tv. Men jag ångrar inte ett enda öre jag lagt på inredningen nu när vi äntligen lyckats forma ett riktigt hem att trivas i.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att Dajm flyttade in hos oss och blev en del av vår lilla "familj". Jag har ju varit omringad av katter i hela mitt liv så jag hade nog gått och blivit lite galen om jag varit tvungen att vara utan vardagskattgos en längre tid än så. ;)

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

I guess Gangnam style, även om jag H A T A R  D E N !

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag är så himla glad över att jag har Jocke och bor ihop med honom, så på kärleksfronten har jag aldrig känt mig lyckligare än nu. Men utöver det så har det varit lite kämpigt och deppigt över viktuppgång och dylikt. Men 2013 ska det bli ändring på den fronten!

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Mer vardagshäng med vännerna och mera träning.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit mindre gottigheter.

 

Blev du kär i år?

Inte nykär men fortsatt kär i min fina pojkvän. ^^

 

Favoritprogram på TV?

Äntligen hemma, utan tvekan!

 

Bästa boken du läste i år?

Jag har läst alldeles för lite böcker under det gångna året men det är något jag också ska ändra på under 2013. Men jag har håller på och läser om Sagan om isfolket serien för andra gången och de böckerna är mina absoluta favoriter av alla böcker!

 

Största musikaliska upptäckten?

Loke. Såg honom x antal gånger under medeltidsveckan och jag blev såld. Bara älskar hans texter.

 

Något du önskade dig och fick?

Detta objektiv som jag fick i julklapp av mamma och pappa, nu är jag åtminstone lite bättre rustad inför mina fotokurser. :)

 

Något du önskade dig och inte fick?

Jocke har varit tvungen att sätta lite stopp för en del saker jag velat köpa på loppisar, han har infört ett veto-system (mot min vilja). Men och andra sidan kanske det är bra, man kan ju inte få allt man vill ha. ;P

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Jag öppnade massa presenter, mamma och lillasyster kom på fika och jag slängde ihop en himla tjusig smörgåstårta som vi mumsade i oss tillsammans med Jockes föräldrar och lillasyster som också kom på besök på kvällen.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Om jag hade haft lite självdiciplin och tagit tag i saker och ting.

 

Vad fick dig att må bra?

Mys med pojkvännen, katten, mina fina vänner och allt pysslande såklart.

 

Vilken kändis var du mest sugen på?

Jensen Ackles, som spelar Dean i Supernatural, mums fillibabba typ.

 

Vem saknade du?

De flesta av mina nära och kära bor i närheten, så man kan umgås regelbundet och inte hinna sakna varandra. Men jag får nog säga en av mina allra bästa kompisar som bor i Västerås, Angelica, det är förvisso inte långt dit men det går alldeles för lång tid mellan gångarna vi ses ändå. Det måste vi göra något åt tycker jag.

 

De bästa nya människorna du träffade?

 Känns inte som att jag har träffat så mycket nytt folk i år. Men såklart så har det ju kommit två små nya tillskott i Jockes familj, hans systerson och brorsdotter, så de får vara de bästa nya små människorna som har blivit en del av mitt liv i år. :)

 

Mest stolt över?

 Hur mysigt och hemtrevligt jag lyckats få till det i nya lägenheten, det är ett riktigt hem nu. :)

 

Högsta önskan just nu?

Att tvåtusentretton blir ett bra år med massor av kärlek, vänskap och inte minst kämparglöd, det behöver jag.

 

Taggad till tusen inför tvåtusentretton, nu kör vi! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0