några timmar med hinkar och geggamojja

Nu har jag äntligen kunnat leka med min geggamojja. :) En rätt så tidskrävande hobby som krävs en hel del förberedelser med formar osv. Men när man sitter där och kladdar flyger tiden iväg. Det enda negativa är att det är rätt obekvämt att sitta ute på marken i ett par-tre timmar, men då det kan bli väldigt kladdigt runt omkring en är det trots allt bäst att hålla till utomhus eller i garaget. Jag hade förberett med lite väl många formar och betongen räckte inte till att göra allt, men då har jag kvar till nästa gång istället. Nu kommer den tråkigaste delen; väntan. Jag har inte världens bästa tålamod och är just nu grymt nyfiken på om sakerna ska bli som jag tänkt mig eller om det bara blir pannkaka utav det hela. Det brukar nästan alltid vara något som går sönder när man tar loss formarna. Jag får ta det försiktigt och vattna på betongen flera gånger per dag så det får härda riktigt ordentligt innan jag tar loss något. Hoppas att mitt tålamod håller till det, hihi.

Lite olika formar jag hittat på

 

Färdigkladdat, dags för torkning. Gissa vad sakerna är för något? syns inte direkt så bra xD


Kommentarer
Postat av: LasseM

Roliga prylar. Men blockljus på betong? Smält stearin rinner ner och sätter fläckar, är jag rädd.

2012-03-31 @ 17:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0