Eld, lågor och lapptäcke!

Nu har jag en tid varit riktigt sugen på att sy mig ett mysigt och hemtrevligt lapptäcke att ha som överkast till min säng (förhoppningsvis kan det få mig till att bädda fint i min säng lite oftare, ehrrmm). Och idag bar det av till Västerås med mor min och det blev tygshopping på Billiga Nisse, lyckades hitta riktigt fina tyger till riktigt bra priser; 19 kr metern är överkommligt. Så nu när jag får tid ska jag sätta igång med att klippa lappar för brinnande livet och sen är det bara att hoppas på att symaskinen är samarbetsvillig, vilket den inte alltid är.

Så nu är jag eld och lågor och extremt pysselsugen, det kliar i fingrarna och jag vill börja på en gång, men det får nog vänta tills helgen. Fram tills dess har jag praktiken att sysselsätta mig med. :)



Jag gillar dessa lantiga, blommiga tyger som ser lite gammaldags ut, de ska nog bli fina i mitt lapptäcke och så kunde jag inte motstå charmen i ett vanligt, hederligt jeanstyg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0