En dag till symaskin.

Idag har tillbringat största delen av dagen med att sy, sy och sy lite till på mitt lapptäcke. Symaskinen fungerade faktiskt över förväntan och retades inte med mig mer än kanske fem gånger, annars kom vi bra överrens. Jag däremot, var anledningen till att jag fick anlita min kära vän Sprätten ett par, tre.. kanske fyra gånger. Ibland är det inte så bra att tänka på annat eller ha aningen för bråttom när man ska sy ihop en massa lappar på rätt ställe. Men man lär sig av sina misstag, förhoppningsvis. :)

Nu får jag nog ta det lite lugnt med syandet för jag måste köpa in filttyg och ett enfärgat tyg till baksidan till täcket innan jag kan fortsätta efter att jag sytt ihop alla lappar. Hittills har jag avklarat 96 av 240 lappar så det går hyffsat fort ändå och jag vill ju inte bli syssellös. Men det lär jag nog inte bli för jag hade tänkt mig att sy ett par matchande prydnadskuddar osckå i det randiga och jeansfärgade tyget som det blev en del över av.


På återseende när det händer något nytt på pysselfronten :) Förhoppningsvis snart, för gud så kul det är att pyssla!

Här syns det lite hur jag gått till väga.

Jag älskar rutigt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0