En paus i klippandet.

*Puh och pust* Jag har tagit en paus i klippandet av lappar till täcket, man får använda hjärnan mer än jag trott och jag börjar inse vilket pusslande det kommer bli när jag ska få ihop alla lappar på ett snyggt sätt. Men skojj är det, och det lär bli ännu mer skojj när jag kan lämna klippandet bakom mig och börja sätta ihop själva lapptäcket. Jag har tänkt mig att lapptäcket ska mäta 120x200cm, då passar den bra som ett överkast till min säng. Om lapparna är 10x10 cm (utan sömsmån) så ska jag alltså samanlagt klippa 240 lappar (med 1,5cm sömsmån blir lapparna 13x13 cm).  Jag har fem olika tyger och har tänkt använda vissa mer än andra. Längre än så här har jag inte kommit än men nu ska jag återgå till mitt klippande och hoppas på att jag hinner klart med den punkten idag.

Hasta mañana eller la mañana efter i morgon eller något sånt. Vem vet, vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0