Pussel kan man säga.

Hur kan tre personer räka fel så många gånger undrar jag?!

Jag har suttit och fyllt i mönstret för hur tyglapparna ska sitta i täcket, och när jag hade en sådär 30 tomma rutor kvar tänkte jag att jag skulle kontrollräkna att allt stämde med antal rutor för varje tygsort osv. Ja, det var en bra idé med kontrollräkning, men något jag skulle börjat med tidigare! 240 lappar totalt, fem tygsorter (30st,35st,40st,65st,70st=240st) men hur jag än räknade, hur många gånger jag än räknade fick jag inte ihop alla siffror att stämma med de antal rutor som återstod att fylla i på pappret. Jag bad lillasyster att räkna och hon fick självklart ihop en annan summa än jag fått, men inte stämmde hennes siffror heller. Jag bad pappa att räkna och inte heller fick han samma summa som jag eller som Sofia fått och inte heller stämmde hans siffor. *suck* Nåväl, efter ett par timmars räknande fick jag i alla fall allt att gå ihop och jag kunde fylla i de sista rutorna i mitt mönster. Jag hoppas att allt stämmer nu för ärligt talat, jag vågar inte kontrollräkna en gång till nu när jag tror mig äntligen fått allt att stämma. Det visar sig väl sen när jag ska sy ihop alla bitar ;) Så får jag svära då om jag klantat mig, hihi.




Kommentarer
Postat av: Bästis

för att man inte kan stava till räkna?

2010-03-10 @ 18:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0