Nu är jag redo för kylan..

..med min härliga, mysiga och inte minst snygga halsduk eller halskrage eller vad det nu heter (?!) som jag har stickat mig! Den var busenkel att sticka och tog mig bara en halv vecka att göra. Och blev den inte bara såå snygg? Jag blev väldigt nöjd i alla fall. Det finns en stor risk för att jag kommer sticka mig flera stycken i olika färger. En perfekt julklapp att ge bort vore det dessutom. Synd att jag har så svårt att skilja mig från saker jag gjort och blivit nöjd med bara. Denna kommer jag i alla fall behålla för mig själv. :) Om du skulle vara sugen på att sticka denna halsduk så finns mönstret i tidningen Allers (nr 40 2010). Om du inte får tag i tidningen så är det bara att skriva till mig så kan jag mejla mönstret. Den är som sagt superlätt att göra, därför rekomenderar jag den varmt!

Enkel och snygg. Prova själv så får du se!

(färgen är kanske lite skarpare grön än i verkligheten pga. kamerablixten)

 

Och visst var knapparna fina med? Hittade i farmors små askar fyllde med roliga knappar

 

mys, mys & gos, gos. Denna kommer jag inte vilja ta av mig. :)



Nästa pysselprojekt är lite av en hemlis än så länge, den kommer nämligen vara en viktig accessoar till min utstyrsel till en halloweenfest jag ska på. Men om den blir som jag tänkt mig kommer jag även kunna använda den till vardags också. För övrigt blev jag lite inspirerad av mina knappar. Vill prova på och göra lite udda och skojjiga smycken av gamla retroknappar så jag ska nog ta och rota lite till i farmos knappaskar och se om jag hittar något mer skojjigt. :)

Hasta luego, Au revoir, sayonara baby, see ya! :)

Kommentarer
Postat av: Helen

Sjukt snygg halsduk!! Om du vill dela med dig av mönstret skulle jag bli himlans glad ;)
[email protected]
//Helen

Svar: Tack så mycket! :) Tror dessvärre inte att jag har mönstret kvar, men kan kika ifall jag hittar på det. :)
Viktoria Olsson

2012-09-29 @ 23:47:34
Postat av: Helen

Håller tummarna för att du hittar det då :-)

2012-10-01 @ 22:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0