Skattjakt och tidig födelsedagspresent!

Tidigare idag fick jag ett mystiskt meddelande av min mor på fejjan, det löd som följade: "Vi har ett DDEDAEEMLN till dej. kram". Och jag fattade ingenting. Jag hade hört dom prata lågmält och fnittra om något tidigare och antog att det hade något att göra med en present jag skulle få i morgon, jag fyller nämligen 20 år då. :) Jag satt där och stirrade på texten ett bra tag. Både min lillasyster och storebror hann skratta ut mig för att jag inte hajjade vad det betydde på en gång. Till slut gick det dock upp för mig att dom hade ett MEDDELANDE till mig! Därefter gick jag in till mor och far och frågade efter mitt meddelande. Det såg ut såhär:


Jag som kanske inte är världens mest kvicktänkta människa fick klura en stund på detta. Och dom fick sig några goda skratt åt mina förslag. Till slut fick jag dock fram: "Jag får leta uppe på skullen". Jag som tycker sånt här är jätteroligt tog genast på mig jacka och stövlar och begav mig upp på vår gamla höskulle.  Där det tråkigt nog inte finns mycket hö kvar att hoppa i längre. Men man har faft många roliga stunder uppe på den skullen när man var mindre, vårat Tarzanrep satt kvar i taket och jag minns när jag och några kompisar gjorde massa fällor där uppe och lurade dit folk för att se om dom skulle gå på fällorna. Haha taskig liten unge jag var. Tur var väl att ingen gjorde illa sig i vår fallgrop. Nåväl, åter till min skattjakt, när jag kom upp på skullen mötte jag min katt Findus, det finns nog en del feta, goda råttor där uppe skulle jag tro. :) Lampan blinkade på ett kusligt spökaktigt sätt och det var ganska mörkt där uppe. Men där har jag ju vart en miljon gånger förut så det gjorde inte så mycket. Men var skulle jag leta någonstans? Jag gick omkring ett tag på måfå och lyfte på lite saker och sparkade i höspillrorna som finns kvar. Det var ingenting som såg suspekt ut alls. Dom hade kamoflerat mitt paket bra i ett brunt gammaldags paketpapper, men tills slut hittade jag det, längst inne på skullen gömd bakom något oidentifierbart skräp. Det var ett stoooort paket. :O Och i paketet fanns detta:

En PRYLHYLLA där jag kan ha alla mina småprylar jag alltid samlat på mig och lite småsaker som jag själv gjort! :D

 

Nu ska den rengöras och sen ska jag fästa något att hänga upp den med på baksidan, sen ska den upp på väggen för att fyllas med, souvenirer, kinderäggsfigurer, vackra stenar och snäcker, mina lerfigurer och så vidare. :)


Hej svejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0