Lite tankeutsvägningar.. eller något

 

Dessa böcker fick jag i födelsedagspresent av min vän Kedert. Jag hade nämnt för honom att jag ville lära mig och virka och med dessa böcker kan jag göra det! Det verkar som att jag har gott om pysselprojekt på G för en lång tid framöver, jag lär inte bli sysslolös. Har förresten påbörjat en ny stickning, kunde inte hålla fingrarna borta så jag lade upp maskor till en halsduk redan samma dag som jag blev klar med tröjan. När man väl har kommit igång med att sticka ordentligt blir det lite som det kan bli med böcker. Att man känner att man alltid måste ha en bok på gång som man kan plocka fram när man har lite tråkigt. Och precis så är jag när det gäller böcker men nu har stickningen börjat konkurera med läsningen så det blir svårt att välja "ska jag ta fram boken eller stickningen?" Vilket dilemma.

 

Jag har suttit och funderat lite över det där med hobbys, många har en typ av hantverk eller så som hobby. Men jag gillar ju det mesta som man kan skapa med händerna. Jag vill hela tiden prova på olika typer av hantverk. Just nu är jag massa sugen på att köpa hem täljsten och göra smycken av och så lära mig och virka såklart m.m.m. (med massa mera)! Det positiva med det är att jag aldrig tröttnar och jag pysslar med precis det jag känner för att göra för stunden. Man gör det ju för att man tycker det är kul, annars är det ingen mening med det hela. Det som är mindre positivt däremot är ju att jag kanske inte riktigt fördjupar mig i någon typ av hantverk och blir pro på just det. Det vore kul att ha någon specialitet istället för att vara halvbra på det mesta. Men jag antar att även jag utvecklas hela tiden varje gång jag håller på med de olika hantverken. Jag börjar bli riktigt kvick med stickorna nu åtminstone. :) Min hobby lär ju i alla fall vara att pyssla över huvud taget och allt vad det innebär. MASSAPYSSEL ska det vara!



Kommentarer
Postat av: Karin

Du kan ju utnyttja dina breda kunskaper till att starta någon form av pysselbutik :) Typ ett kombinerat café med hembakat fika (morotskaka förstås) och en liten pysselbod där du säljer dina egna mönster, gjorda saker och sånt som man behöver..så kan man komma dit på kvällarna på pysselkväll med fika :)

2010-10-23 @ 16:14:57
URL: http://nittiokvadrat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0