en bit på väg..

Nu har jag stickat klart hela bakstycket på tröjan, så nu är det bara framstycket och ärmarna kvar, yay! Och det ser fint ut hittills *peppar, peppar, ta i trä*. Min mardröm är att en av katterna skulle få för sig att sätta klorna i arbetet, man ser nämligen deras lömska blickar följa stickorna som rör sig väldigt lockade för en busig, leksugen misse. Men än så länge har de varit snälla. :)

Igår när jag var nere hos farmor och käkade nybakta vaniljbullar (dom var gudomliga btw) hittade jag ett mönster till en jätesnygg "sjalkrage" i Allers (nr 40 2010). Jag insåg genast att jag bara måste sticka mig en sådan sjalkrage och som vanligt blir jag jätteivrig och vill börja på en gång när jag får inspiration till något nytt projekt. Men jag tror att det får vänta tills jag är klar med min tröja, om jag kan hålla mig så länge det vill säga. :)

Nej nu ska jag ner och hjälpa farmor tvätta fönster. Såhär ser mina haalvfärdiga tröja ut än så länge (den ser väldigt kort ut för att kanten knorvlar upp sig):



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0