Nytt projekt på G!

Jag sparade ett stickmönster för en relativt lättstickad baströja från tidningen Land tidigare i år (maj 2010 tror jag det var) som jag tänkte prova på. Igår gjorde jag slag i saken och storshoppade garn på "Garner och sånt" i Sala, tolv nystan blev det för att vara exakt. Tycker det är lite synd att garnerna oftast kostar mer än vad en tröja i en affär skulle kosta, men vill man ha kvalitetsgarn får man leva med det. Tolv nystan fick jag i alla fall för 336 kr och det var väl överkommligt tycker jag som gillar att snåla, hihi. :P Jag ville ha garnet i en gammelrosa nyans men lyckades inte hitta något som stämde överens med grovleken på garnet så det fick bli denna ljuslila färg vilken jag också tycker är riktigt fin. :) När jag kom hem kunde jag inte hålla mig längre utan plockade fram stickorna och började lägga upp maskorna. I skrivande stund har jag ungefär kommit en dm på bakstycket, har en känsla av att detta kommer bli ett tidskrävande arbete. Hittills har jag ju bara stickar mössor, vantar och halsdukar som man gör klart på nolltid. Men det ska bli skojj att sticka ett ordentligt plagg istället för bara accessoarer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0