Rostig betong?

Idag när jag var ute hittade jag på några av mina betongprylar jag gjort som har legat ute under vinter. Däribland en skål/vas/kruka som jag adrig lyckades få ur formen. Nu behövde jag bara lyfta på den så vipps var den ute, hel och fin. :) Dock kändes kanterna lite sköra så jag tänkte att jag skulla lacka den för att stärka lite grann. Då hittade jag en burk lackbets i källaren som jag tänkte prova med. Resultatet blev att den fick en rostig färg, jag har inte bestämt mig om jag är nöjd med det eller inte. Ska måla på en gång till med betsen och se hur det blir. Det kan ju bli läckert med en kruka som ser ut som en gammal rostig behållare av något slag. Vi får se hur det blir.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0