Jul i vår lilla lya :)

Nu börjar det bli väldigt juligt på sina håll i vår lilla lägenhet. Igår var jag hemma i Lungbo och strök ett par juldukar och passade på att plocka med mig alla tomtar och resten av julpyntet som jag inte fått med mig ännu. Så nu är det fint minsann. :)

Ni får ha överseende med bilderna, de är tagna med mobilkameran och är lite dåliga. =/


Går man in i vårat vardagsrum kan det hända att man får sig en puss.


Mamma gav mig denna fina julbonad som hon inte använder hemma längre. :) På hörnen får mina garntomtar som jag pysslade ihop förra året hänga.


Mamma gav mig också en gammal trägran med ljus i som jag aldrig kan minnas att hon haft framme på julen. Tur att den kan få komma till lite nytta nu då, så fin som den är. :) Jag samlar på handgjorda tomtar, nissar och vättar i ull, garn, trä m.m. och här ser ni en liten del av min samling som jag skaffat mig på olika julmarknader de senaste åren.


Ett par till av mina tomtar i samlingen. Och den där ullklumpen som ni ser är ett får, bilden är lite mörk så jag vet inte om det syns så bra. I mitten står mitt fina hyacintarrangemang som jag pysslade ihop för en timme sen eller så, det kommer bli så fint när den blommar och doftar så underbart.


Bättre bild på mitt lilla arrangemang.


Min kista är stämningsfull med en handmålad julduk som jag också fått av mor min. Den kommer matcha julgransmattan som jag visade i förra inlägget mycket bra. :) Lite blåbärsris i en mässingskruka pryder också kistan fint.


Såhär fint såg det ut när jag tittade ut genom fönstret tidigare idag. Stooora flingor som dalade ner. Men nu har det slutat snöa. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0