pysselryck!

Jag har ett tag tyckt mig ha brist på snygga örhängen. Har haft lite idéer i skallen ett tag, men inte tid att testa dem. Idag hade jag tid för det! Förvandlade ett par knappar ur mormors gamla knapplåda till tuffaste örhängena. mycket simpelt, bara limma lite grann sen klart. :) Sedan plockade jag fram cernitleran och fipplade fram två par rosor à la marsipanrosor, fast i mycket mindre format. Med en diameter på ungefär en cm blev det mycket pillande att få dom snygga utan att totalt mosa ihop blombladen med med fingrarna. Ett par svarta och ett par mörkt cerise/röda rosor blev det. Dessa klistrade jag sedan fast på örhängesplattor och nu väntar jag på att de ska torka ordentligt så jag kan våga mig på att testa dem sen.


Se här vad enkelt av en knapp man kan göra, ett hänge att stoppa i ett hål i sitt öra. :)
(fick av någon anledning lust att rimma lite vackert)



Små rosor i lera, nygräddade från ugnen :)



Torkade och klara, mina söta små rosörhängen. har gjort två av varje då, men visar bara en av varje. :P

Ignorera att blixten gör att min kind ser massa hårig ut, det där är egentligen minimala genomskinliga fjun som inte alls syns xD Ja, jag var tvungen att säga det för jag stör mig extremt mycket på det på bilderna. :P

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0