Gosig utrustning mot kylan!

Jag kan inte påstå att det är gosigt ute i denna kyla. Men igår knåpade jag ihop ett pannband med mina stickor som förhoppningsvis gör det lite gosigare. Varmare om öronen och pannan blir jag åtminstone! Jag ville bli av med lite slattgarn som bara ligger och dammar och tar plats, så det fick bli resterna av det lila garnet jag gjorde en tröja av för några månader sedan. och för att få lite extra fluffighet och gosighet på pannbandet stickade jag med dubbelt garn och patentstickning. Jag fick testa mig fram till rätt maskantal för önskad bredd på pannbandet. I och med att jag stickade med patentstickning blev det lite svårare att veta hur många maskor jag skulle börja med eftersom antalet utökas med några maskor efter första varvet. Bästa resultatet blev tio maskor av dubbelt garn (Svarta fårets raggsocksgarn) på stickor 6. Därefter stickade jag patentstickning tills pannbandet passade bra runt min skalle, maskade av och sydde ihop. Så enkelt var det. :) Resultatet blev både varmt och fint. Min mamma blev förälskad i det så jag har lovat att göra ett åt henne med, fast grönt.



mihi vad långt mitt hår ser ut att vara :)


patentsickning, en av mina favorittekniker. Vilka isblå ögon jag fick :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0