Min mössa! :)

Idag orkade jag fixa ett par bilder på mössan jag blev klar med igår. Den är stickad på vanliga stickor, först resår och därefter mosstickning. Sedan drog jag ihop maskorna när jag blev nöjd med längden och slutligen sydde jag ihop den.  Kommer dock inte ihåg antalet maskor jag började med eller hur många maskor jag ökade ut med när jag började mosstickningen, annars hade jag skrivit en lite mer detaljerad beskrivning. Blev nöjd med den hur som helst. :)

 

Blixten tyckte att den gröna färgen skulle bli mycket skrikigare än den är i verkligheten. Den är inte så snorgrön..

 

..inte heller blev detta bra då det blev så mörkt och suddigt. Men färgen ser åtminstone bättre ut förutom att den inte är så gråaktig. Ett mellanting mellan färgen på denna och föregående bild ska det vara. Här har jag båda mina skapelser på mig :)




Uppifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0