Alla behöver vi en morot ibland

 

Den här braiga boken (Virka amigurumi av Mia Bengtsson) om hur man virkar amigurumi fick jag av min sötnos när jag var hos honom. Det är en jättebra nybörjarbok då hon beskriver väldigt grundläggande hur man börjar och olika bastekniker med mera. Sånt gillar jag, speciellt som jag själv precis börjat virka och behöver guidas lite grann. Mönstrena som finns går från lätta till utmanande och jag bestämde mig för att börja med en lätt morot som jag suttit och knåpat ihop här på eftermiddagen. Har inte bestämt mig än om jag ska låta det vara en vanlig morot eller om jag ska ge den lite liv med öga, öga, näsa och mun. Vi får se, men mjuk och gosig blev den i alla fall. ^^ Jag använde mig av det orangea garnet som blev över när jag stickade halsduken till min Plupp-outfit. Bra att man kan få användning av lite spillgarn så man kan bli av med det någon gång också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0