Hufvudstaden

I måndag hängde jag med Chibi till Stockholm för han skulle köpa en torrdräkt till dykningen. Och jag testade även ett par fenor som jag ska köpa senare. Han ska ge mig privatlektioner i fridykning i sommar har jag bestämt. Han är nämnligen fridykarinstruktör, häftigt va? ^^ När vi fått det avklarat vandrade vi runt lite grann i gamla stan, SF-bokhandeln såklart och lite annat skoj. Sen blev det japanska torget där vi köpte sushi-ris, sjögräs (så vi kan laga egen sushi någon dag!) och de goda japanska snacksen Pocky.

Pocky med smak av ichigo, jordgubbe. ^^

 

På vägen till japanska torget såg vi denna underliga utegård/park där de hade satt upp bilder med träd på ett järnstaket. Det var nog det fulaste och mest patetiska försök till dekoration jag sett. Vad tänkte de egentligen? Skabbigt.

 

Så hittade vi en rolig liten fairtrade-affär som sålde dessa rättvist producerade drycker. Som ni ser heter den ChariTea. Väldigt finurligt och Chibi som älskar ordvitsar blidde glad. Jag tyckte dom såg så goda ut så jag köpte en. Det fanns också LemonAid. ;)

 

Sedan avslutade vi vårat besök i huvudstaden med lite (eller mycket) ramen på en mysig japansk restaurang. Vi tog oss en varsin yakiniku-ramen och skålarna var gigantiska. Jättegott var det men starkt som bara den.

Sammanfattningsvis var det en mycket bra dag. :)


Vixx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0