Vikky virkar.. =)

En sak som är lite konstig är att jag som älskar små söta figurer av alla möjliga slag ännu inte börjat virka amigurumi. Att jag dessutom är galet intresserad av det mesta som är japanskt gör det bara ännu skummare att jag ännu inte utövat denna pysselform. Jag fick tidigare ett par virkböcker i födelsedagspresent men har ännu inte tagit mig tid att lära mig ordentligt. Men så fick jag ett ryck igårkväll när jag insåg hur länge sen det var jag lade upp något pysselrelaterat här. Så jag letade upp lite enkla guider och hittade ett enkelt mönster ur min bok Virka läskigt söta figurer (av Christen Haden). Mönstret var till en liten luddig alien i form av en boll. Men så hittade jag ett svart tuffsigt garn och kom och tänka på de små söta sotisarna ur Totoro och Spirited away, eller susuwatari som de heter på japanska. Så istället för en alien blev det en liten susuwatari. =) Den är dock ögonlös för tillfället. Måste se till att köpa lite filttyg som jag kan göra ögon av. I Spirited away käkar de små sotisarna färgglada stjärnor, så den (eller dom, kommer nog göra en liten familj) ska få lite stjärngodis att knapra på sen också.



Ops, vipps så virkade jag en till boll medan mitt halvfärdiga inlägg vilade i utkastet.


Än så länge är de som sagt bara luddiga bollar.

Men detta var ju lätt som en plätt, piece of cake liksom. Så det kommer definitivt komma flera små figurer här. :) Jag har ett par idéer på mer avancerade figurer som jag tänker prova att göra när jag blivit lite duktigare. Men detta var bara en liten sneak peek på mina halvfärdiga susuwatari.

Trevlig helg gott folk. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0