Färdigmålad byrå!

Äntligen kan jag plocka undan alla färgburkar, penslar och allt som legat och varit ivägen under mitt målningsprojekt. Och framförallt ställa dit den mycket fina byrån på sin plats i hallen. De "genomskinliga" ytorna har jag målat med en dekorvax i vit nyans och sen avslutat med en hårdvax på det, resten har jag målat med en vanlig vitfärg.

Före (fast efter jag skrapat bort all tidigare färg):


Byrån hade tidigare denna bruna färg, förutom kanterna runt ovansidan och handtagen på lådorna som var svartmålade.

Efter:


Tjusig eller? Det tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Lena

Otroligt mycket bättre än före bilden, nej jag ska väl inte retas med dig!

Jag gillar att det är två nyanser av vitt, de kurviga benen syns och de är ju så snygga!

2011-11-19 @ 15:13:19
URL: http://notoriskstickare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0