Lilla köket ^^

Nu tänkte jag visa hur fint vi har det i vårt lilla kök. Jag har lånat pappas kamera och passade på att ta lite bilder i lägenheten. Men i vardagsrummet håller jag till med mitt målningsprojekt av hallbyrån och sovrummmet känns inte riktigt färdigt, så det blir bara köket idag.



Fönstret och de fina gardinerna har jag visat tidigare. Men nu har jag också satt upp reklambilderna från 60-talet på väggarna som syns där på väggen mellan fönstret och min älskade prylhylla som skymtar i högra hörnet. Köksbordet, stolarna och taklampan fick vi köpa för en femhundring av mammas jobbarkompis som bodde här bredvid men skulle flytta och ville bli av med dem. Tur för oss kan man säga. :)


Reklambilderna :)


Kära prylhyllan, jag tror det är den vi fått mest komplimanger för i hela lägenheten. Den är ju så mysig med alla roliga figurer och söta prylar i. :)


Det är väldigt fräsh spis/ugn och även hyllorna och lådorna osv. :)


All höstens svamp. Det lär räcka i evigheter (burkarna rymmer 1,5 och 2 liter)


Vår tehylla (och kryddhylla). Någonting förutom torkad svamp som vi har gott om är te. Vi har omkring 15 olika sorter. Finns det något bättre än en kopp te i höstmörkret? ^^


Såhär fint har vi i köksfönstret. Lite blommor, mina virkade skålar, och fina plåtburkar. ^^


Och så har vi ju min fina trasmatta i köket, som min mormor vävde åt mig när jag var liten. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0