I brist på kamera..

Jag har massa saker jag vill visa här på bloggen. Bland annat min jättegosiga tröja som jag började med i förrgår och tro det eller ej; blev klar med igår (!). Men jag har ett problem, jag avskyr att lägga upp bilder med halvkass kvalitet. För närvarande har jag enbart min mobilkamera att tillförlita mig på, nu är det en väldigt bra mobilkamera men blixten ger bilderna ett skumt gulakigt ljus och färgerna blir helt fel. Tidigare har jag snott pappas braiga kamera men den har jag ju inte med mig i nya lyan. Och denna tröja vill jag visa upp med bilder som faktiskt gör den rättvisa. Jag har provat att tagit kort på den men den underbara gröna färgen blir inte alls fin med mobilkamera-blixten. Så Jag får helt enkelt vänta lite tills jag får tag i en bra kamera.

Jag hade planerat att införskaffa en systemkamera efter sommarens jobb och slit men så kom flytten hastigt och lustigt och så blidde det inte av. :( När jag tittar ut genom fönstret skulle jag kunna döda för en bra kamera så jag kunde ta massa höstbilder. Hösten är så vacker. Nåja, tids nog..

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0