Flyttfasoner och inredningsinspo.

Nu börjar det bli tomt här i lägenheten. Flyttkartonger och säckar med kläder har åkt iväg med min, respektive Jockes mamma hem tidigare i veckan. I och med att vi måste vara ute den första och inte kommer in i lägenheten förrän den andra så blir det att vissa saker får mellanlanda i Lungbo och Vittinge innan slutstationen så att säga. Vi har dock fått tillgång till förrådet som hör till vår blivande lägenhet idag så då har vi kört iväg en del stora grejjor dit nu här på eftermiddagen. Och i morrn blir det en tripp till returen för att kasta soffan, att den har sett sina bästa dagar har varit ett faktum ett bra tag nu. Sen är det ju så att medelivslängden för en Jysk-soffa inte är den längsta om man säger så.

I morgon eftermiddag blir det att jobba och sedan lite valborgsfirande hos goda vänner på kvällen. Men det kan knappast bli varken för sent eller för hårt festande eftersom dagen därpå innefattar massa flytt och städning. Jag kommer även att sättas på prov vad gäller att köra bil med släp. Det ser jag icke fram emot men det är ett nödväntigt ont.

Jag bjuder på några inspirerande inredningsbilder som jag hittat på pinterest. Så praktiskt att man bara kan spara all sin inspiration där hur smidigt och bra som helst utan att ta upp massa utrymme på hårddisken. Ett stort gilla på det. Klicka på bilderna för att komma till sidorna de är hämtade ifrån.


Hur snyggt kombinerat är inte allt på denna bild liksom? Den soffan, den kistan, den lampan och framförallt den dösnygga tapeten. En anledning till att jag sparade denna bild är att jag har en sån där soffa hemma i Lungbo som jag fick av min kusin när de flyttade till New York. Den är dock lite opraktisk och får stå kvar där hemma några år till innan jag får plats för den.


Finfint färgglatt och finurlig idé till handdtagen på byrålådan.


Fiffig idé om vad man kan göra av en gammal stege som denna. Så snyggt. Har tänkt leta reda nån gammal trästege hemma som jag tänkte luta mot väggen i sovrummet och ha som hängare till kläder som inte nytvättade men heller inte smutsiga. De hamnar lätt på golvet annars.


Gillar hur man med tygdraperier kan döja förvaring under en bänk eller bord. Har för mig att det finns en plats under köksbänken i nya lägenheten där man kan ställa in en diskmaskin och det är ju ett ypperligt ställe att förvara insamlingskassarna och så kan man dölja det lite snygg med ett fint tygstycke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0