Loppis och andra fynd från Gotland

Ännu är jag inte helt färdig med mitt berättande om veckan på Gotland. Som jag nämnde i något av de föregående inläggen så var vi iväg på en del loppisrundor. Självfallet måste jag ju visa er mina fynd därifrån. Sen så är det ju också så att medeltidsveckans hjärta är den stora medeltida marknaden. Där handlade vi såklart också på oss massa fina saker. Självklart var det ju svårare att fynda där men så hör det ju till att det mesta där är hantverk. Och för fint hantverk är det klart att man tar betalt.
 
Vi börjar med loppisfynden:
 
En söt och (lite arg) kisse att hänga ringar på för en liten guldpeng.
 
Den fina ramen till vänster, 35 spänn. Där ska jag ha en fin kärleksbild på mig och min älskling hade jag tänkt. :)
 
En bedårande gammal tomte för en Selma.
 
En mycket söt liten hylla där jag samlat alla nya téer jag införskaffat på Gotland, kostade två tjugor.
 
Den sötaste plåtburken jag sett, kunde bara inte hämna honom där. För en hundring fick han följa med.
 
Inte heller denna härliga gamla ölburk som min sötnos tyckte var bara skräp kunde jag låta bli. Men den kostade bara en guldpeng så han fick inte använda veto. Jag förstår honom inte, den är ju så charmig så det finns inte!
 
Den här söta lilla flickan fick jag gratis "som en maskot" av en snäll dam som hade en fantastisk loppis i en lada. Hon fick följa med hem och bo i min prylhylla.
 
Den här lilla flaskan/vasen fick jag också gratis av skönaste gubben med det mest gotlänska dialekt man kan tänka sig. Hans prylbod vad en fröjd att knalla omkring i. Där fick jag hur mycket som helst för en ynka femtiolapp.
 
Tre nya skivor till samlingen som växer sakta men säkert. Grease Soundtrack, en Cooper och en Europe. Kom på nu att jag köpte faktiskt en till Europeskiva på gotland också men den missade jag att plåta.

Och så kommer vi till marknadsköpen:
 
Denna fantastiska ugglefamilj som numera bor i min bokhylla fick följa med mig. Båda småugglorna får plats där i hålet under mammans vingar. :)
 
Mysigaste fårfällen till soffan som vår katt äääälskar att sitta gosa ner sig i.
 
Dessa smycken köpte jag till mig, halsband med en modersfigur i ben och en okarina i lera. Måste bara lära mig att spela Zelda-melodin "Song of Time" på min Okarina någon gång!
 
Och så köpte jag på mig tre stoora påfågelfjädrar som gjorde susen när de hamnade i min fina glasflaska. Är sååå nöjd! :)

Kom på nu medan jag sitter och skriver att jag glömt några småsaker som jag köpte men så får det vara. Massor av fynd blev det i vilket fall som helst, så nu är min loppishunger stillad för ögonblicket i alla fall. Men den mättnaden lär väl inte hålla så länge till. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0