Och Kistan är öppen!

Pappa kom över idag för att lämna lite grejjor och kika på låset till kistan. Vi testade alla de gamla rostiga nycklarna för hundrade gången minst, vi fördärvade en av mina stickor genom att böja toppen och lirka med den i låset, vi testade insektsnycklar men utan framgång. Så testade pappa att gräva runt i låset med en skruvmejsel och när vi började ge upp hoppet så lyckades han rubba en mojäng i låset lite grann. Då vred han lite till, lite till, lite till och ännu lite till och så provade vi att lyfta locket, det satt fortfarande fast. Men så röck han till snabbt en gång och då for luckan upp!

Vill ni veta vad som fanns där i? Vill ni, vill ni?! Det är helt fantastiskt, de förra ägarna förvarade sina julprydnader där! Det är ju precis det som jag har tänkt sedan jag skaffade kistan att det vore en perfekt förvaringsplats för julsakerna. Så blir det lite magiskt stämmningsfullt nästan när man får öppna kistan i början av december för att ta fram alla glittrande och färgglada skatter som ska pryda huset under juletiden. Det är nästan så att man undrar om de medvetet lämnade dessa små ledtrådar till mig? Jag är glad att de gjorde det i alla fall. Det är kul att veta åtminstone en sak den använts till.





Den har ett mycket smart litet fack på sidan där som man kan förvara småsaker i.


Tjusigt handarbete, tycker det är synd bara att dessa på utsidan är målade i samma färg som kistan, hade varit fint om de hade fått fortsätta vara såhär.


Dessa små skvallrar om att de förvarade sina julsaker här en gång i tiden. Tycker stjärnan till vänster är så fin så jag ska nog fästa en tråd i den och hänga i granen nästa år. :)


Detta är det totala innehållet som fanns i kistan.

Kommentarer
Postat av: Sandra W

vi har en sån kista hemma hos pappa med den där fiffiga lilla lådan på sidan! och guess what!! vi har julsakerna i den vi också!!!;)

2012-01-31 @ 09:33:30
Postat av: Vikky

Nämen! Jag tror minsann att dessa kistor är som gjorda för att förvara julgrejjorna i! ;)

2012-01-31 @ 09:46:08
URL: http://massapyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0