Loppishelg!

Denna helgen har vi äntligen kommit iväg på lite loppisar. Igår bar det av ut till Möklinta på Möklintaveckan, där hann vi med två av tre tänkta loppisar, den sista hade stängt när skulle ta den på hemvägen. Och idag vid folkets park i Sala var det bakluckeloppis som inte blev någon bakluckeloppis på grund av vädret utan det blev innomhus istället. Det fanns tyvärr inte så mycket prylar som man hade hoppats på men några fynd hann det bli.
 
Ta da! En vinylspelare som SKA fungera (enligt de som sålde den till oss åtminstone) Snygg i trä, från slutet av 70-talet, precis vad vi letat efter. 160 riksdaler för denna kändes mer än okej måste jag säga. Tyvärr har den en spricka i locket som för övrigt är lite smårepigt men det är sånt man får ta. Vi har inte testat den än då vi inte har några högtalare till den men det är bara att hålla tummarna för att den ska fungera.
 
Vinylspelaren pryder för övrigt vårt fina lilla stringbord. Ignorera gärna sladdtrasslet där under, internetdosan sitter ovanför ytterdörren och vi har ännu inte lyckats dra internetsladden på något bra sätt genom hallen och till routern, våra väggar är nämligen i hårdaste betongen ever så det är svårt att hitta några sladdhållarprylar som inte spiken böjer sig på så fort man försöker spika i dem.
 
Denna underbara LP med Fem myror är fler än fyra elefanter kunde jag inte motstå för en ynka tia. :) Bästa barnprogrammet någonsin. Punkt.
 
Den här äkta Koldburken hittade jag idag. Läste om dem i senaste nummret av tidningen Hus&Hem Retro och var tvungen att köpa den då den endast kostade en enda liten guldpeng.

Jag gjorde ett litet fynd till men det tänker jag inte visa här och nu för det ska nämligen bli en liten present och risken finns ju att personen i frågan råkar läsa detta inlägg. ;)
 
Ha en fortsatt trevlig och skön Söndag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0