Påskpyssel

Fick bli hemma från jobbet idag också, dumma feber och dumma hosta. Men sånt är livet och det hör väl nästan till att bli dunderförkyld lagom till våren och värmen kommer krypandes, man kastar av sig mössan och vantarna, plockar fram den kanske något för tunna vårjackan och så vidare. En annan sak apropå våren är att snart är det påsk! Och det har kliat i minna fingrar ett tag nu att göra massa färgglada påskpyssel. Så det har jag sysslat med idag. Jag har virkat ihop en liten äggvärmare i from av en kyckling. Den ska få ruva på och hålla mina ägg varma i påsk. Tänkte göra en till Jocke också fast en pojkklyckling.


Äggen tog slut igår så jag har inga att demonstrera äggvärmaren med men det får duga ändå.



Sällskap av min bästa Anna har jag också. Nu sitter vi och dricker te respektive kaffe i soffan och tar det lugnt. :) Ikväll ska vi över en sväng till vår fina vän Trollis som ska ha loppiskväll med massa pysselsaker som hon har rensat ut. Får se vad man kommer hem med för skojjsigt och pyssligt efter det. :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Påskpysslet är superfint utan ägg och din vän o du är så goa tillsammans!

2012-03-28 @ 10:53:59
URL: http://notoriskstickare.blogspot.se/
Postat av: Vikky

Aww, tack så mycket Lena! :)

2012-03-28 @ 16:09:24
URL: http://massapyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0