Trasig skål.. eller vänta?

Hade ett par trasnystan som blev över när jag virkade min första matta som jag kände för att göra något av, sitter nämligen och har dödstråkigt medan Jocke pysslar warhammer med ett par kompisar. Så jag virkade ihop en liten korg/skål. Den passar jättebra som förvaring av nycklar och dylikt ute på hallbyrån. :)

Vill ni ha beskrivning så gjorde jag på detta vis:

Virka 4 lm och slut till en ring

Varv 1: Virka 8 fm om ringen
Varv 2: Virka 2 fm i varje maska (=16 fm)
Varv 3-6: Öka med 8 fm jämnt fördelat på varje varv
Varv 7: Minska med 4 fm jämnt fördelat (=36 fm)
Varv 8 och resterande varv: Virka fasta maskor hela varvet

Fäst arbetet när du är nöjd med höjden på korgen. Tänk på att hålla koll på vart varje varv slutar så att du kan fästa där, annars blir korgen sned.


Vad tycks? :)

Kommentarer
Postat av: Trollis

Najs! :)

Jag har tygremsor som jag planerar att vira fyrkantiga korgar av och ha i våran hylla i hallen :)

2012-03-11 @ 09:03:26
URL: http://tossigatrollis.blogspot.com
Postat av: Vikk

Fyrkantiga korgar blir nog riktigt snyggt!:) Jag har verkligen fått dille på att virka med tygremsor nu, jag måste skaffa mera! :P

2012-03-11 @ 15:18:15
URL: http://massapyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0