En liten beställning..

Jag skulle beställa delar på slojd-detaljer.se till min kopparfatsklocka som jag tänkte tillverka och när jag hade klickat i snygga metallvisare och ett stycke urverk i kundkorgen kikade jag på lite andra skojigheter på sidan. Det finns hur mycket som helst vill jag lova och det vore lögn att påstå att jag hade något emot att man måste handla för 300 kr för att få göra en beställning. Detta klickade jag hem:


- Svarta metallvisare till min klocka
- Urverk till klocka
- Griffeltavlefärg
- Rörpärlor till pärlplattor (hink med 8000 st)
- Träpärlor (förp med 500 pärlor)

Jag har idéer till alltihopa. Har länge varit sugen på att måla saker med griffelfärg. Typ hitta en snygg ram och sätta in en skiva som jag målat med griffelfärgen, vipps har man en tavla att skriva söta meddelanden, kom-ihåg-saker, ordspråk eller rita något puttinuttigt på. Träpärlorna har jag lampskärmsvisioner för. Och rörpärlorna tänker göra finfina pärlplattefigurer av såklart.


Inspiration till pärllampan som jag klurar på. Källorna till bilderna finns här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0