Självaste julafton!

Trots att julen varit sorglig i år i och med att min kära mormor gick bort så kändes det ändå himla fint att omges av hela familjen, eller familjerna kanske jag skulle säga, på julafton.
 
Vi åkte hem till Lungbo redan dagen före julafton för att katten skulle få vänja sig med att vara där, det gick verkligen över förväntan och Dajm var hur duktig och lugn som helst. Det var stackars katterna i Lungbo som blev rädda för det stora grå lurviga monstet men de klarade två dygn i samma hus utan slagsmål så det gick ju fint. På kvällen då klädde jag och Sofia både vår och farmor och farfars gran, sedan blev det bingolotto och självklart provsmakning av julskinkan, allt i sedvanlig ordning. Men efter att vi mumsat i oss skinka och druckit massor av must så störtade de flesta av oss i säng, helt slutkörda.
 
På julaftons morgon for jag och Jocke iväg till Vittinge för att fira med hans familj.
 
Morbror Jocke med systersonen Vincent
 
Jag fick också bebisgos med sötaste tomtenissen ^^
 
 
Jocke, Carin och Jockes bror Johan
 
Pappa Johan med lilla toksöta Tova som är lite gäspig :)
 
Faster Elisabeth fick låna Tova också
 
Och mormor Kicki med Vincent
 
Efter maten blev det dags för julklappsutdelning
 
Cissi, Robert, lilla Vincent och Carin
 
Lilla familjen Lilja-Wölger
 
Efter julklappsutdelningen i Vittinge for vi tillbaka till ett bäcksvart Lungbo. Det var nämligen strömavbrott i hela byn och det var tur att vi fortfarande var mätta sedan julbordet i Vittinge då de höll på att svälta ihjäl i Lungbo. Eftersom det inte gick att fixa färdigt med maten så fick vi börja med julklappsutdelningen i det stämningsfulla skenet från alla levande ljus. Lite småmysigt med strömavbrott ändå. :) Tomten hade gått vilse i mörkret så kusin Andreas och lillasyster Sofia fick agera julklappsutdelare.
 
Faster Marie, farmor, Lennart, Sigrid och mamma
 
Sötnosen omringad av julklappar
 
Min stora hög med klappar
 
Jocke fick massor av böcker, de fem första delarna i Sigmund Freuds samlade skrifter och en fet bok med alla William Shakespears verk! Dessa kommer inte se dåliga ut i bokhyllan. ;) Jag fick ett nytt objektiv till min kamera som jag har svidit om till här.
 
Pappa
 
Broder Fredrik och Jocke spelar tv-spel
 
Och så avrundar vi med en bild på den fina julgranen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0