första kross - riktig systembolagare!

Idag hände det jag inte sett fram emot men som alla kollegorna väntat på. Min första kross. Jag frontade rödvinsflaskor och märkte inte ens när jag råkade stöta till en flaska på kanten. Jag hörde kraschen och med fasa tittade jag ner på röran av glas och vin på golver. Så hörde jag hur kollegorna i butiken hurrade och menade att jag äntligen gjort min första kross - som de visste skulle komma förr eller senare. Det händer alla men jag hyste en förhoppning om att jag skulle klara mig undan det under min praktik på Systemet. Men icke sa Nicke. Det var bara att sopa upp glaset och moppa upp vinet och så hemskt var det inte egentligen. Jag är bara glad att det inte var en låda med Lagavulin eller någon annan svindyr whiskey *peppar peppar, ta i trä, ta i trä*. Nu fick jag höra att jag äntligen var en riktig systembolagare.

Har fått börja med kassa-arbete också och det går bättre och bättre, första gången blev det lite vimsigt och mycket att hålla koll på. Men nu vet jag vad jag ska hålla koll på innan så det flyter på rätt bra. Satt en timme idag under rusningen och det flöt på utan några större missöden. Jag trivs och kan verkligen tänka mig att bli en systembolagare på riktigt. Skulle inte vara helt fel att jobba där i Sala eftersom gänget är hur bra som helst, skojjfriska, trevliga och pedagogiska. Toppen. :) Dessutom vill de att jag ska vara med på deras möten, vilket känns lite som att dom räknar med mig i gänget, smickrande indeed. :)

Trevlig helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0