Lite loppis och caching :)

Igår blev det en liten tur till Hedemora med  min Chibi för att spana in kuriosa- och loppmarknaden som ägde rum där. Det fanns massor att titta på, allt från skojjiga retroprylar till rent skräp. Dock kom jag och Chibi fram till att vi har olika åsikter om vad som är skräp elller inte. Men vissa saker kunde man inte tänka sig att någon människa skulle köpa. En liten tråkig grej var att vi betalade mer för inträde och parkering än vad vi handlade för där inne. Fast jag gjorde några fynd i alla fall och man kan ju säga att jag fick rätt mycket för 45 riksdaler.



Plutteliten söt handblåst flaska till min prylhylla, 10kr (prutade från 20kr)


Fint handgjort armband i bland anant koppar och mässing skulle jag tro. 20kr (prutade från ca 40kr)



Väldigt fina glaspydnader, tyckte detta var ett riktigt fynd då jag fick dem för 5kr/st (bild tagen med blixt)


Älskar den lila. (bild tagen utan blixt)

Alltså totalt 45 kronor, inte helt fel. När vi kände oss färdiga med marknaden kollade vi vad det fanns för caches i närheten och såg att det fanns en alldeles vid platsen där vi befann oss, så den letade vi reda på och loggade. Sen försökte vi få fram andra caches i hedemora men Chibis iphone dödde så det gick inge vidare. Vi försökte hitta en utan GPS men kom fram till att det skulle bli lite väl svårt, men fick oss iaf en fin promenad i det vackra vädret. Massa trevligt. :) På kvällen sen blev det årets första utomhusgrillning. Finns det något godare så säg?

Nu har Chibi åkt hem, jag sitter här i sängen med laptopen men ska strax ta och förflytta mig ut i solen.  Love the weather. Synd bara att jag fortfarande är genomsnorig och har börjat hosta som bara den. Ska försöka bli frisk till tisdag då det är meningen att jag ska jobba i växeln, blir lite svårt dock om jag inte kan prata. Vi får se hur det går.

Hejsvejs så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0