Julgran och pepparkakshus

Idag åkte jag hem till Lungbo för att dekorera och sätta ihop mitt pepparkakshus och för att jaga gran i skogen med pappa. Vi började med att skumpa iväg med traktorn till skogen. En sak är säker och det är att det inte är angenämt att vara passagerare i en traktor. Man får halvt sitta och halvt stå, samtidigt som man lär hålla i sig krampaktigt för att inte flyga och slå skallen i taket. :P Men på vägen hem fick jag köra, det var mycket skojjigare och bekvämare. ^^



I skogen var det vinter minsann. :)


Här skulle vi tränga oss fram. Kan säga att jag var plaskvåt om benen när jag kom hem.


Min gran! Den är så fin så, vi kapade av den en bit nerifrån och en snutt av toppen. Den blev precis lagom, liten och söt. :)


Dekorering av pepparkakshus. Mycket glassyr är viktigt.


Resultatet. :)


Liten och sockersöt stuga (bokstavligen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0