"Välkommen till Sala kommun.."

Om man nu skulle ringa till Sala kommuns växel, SHE, Silvergruvan, Sätra brunn osv så kan det numera hända att man får höra min röst i andra änden av luren. Första av två veckors upplärning som växeltelefonist hos Sala-Heby energi är nu gjord. Paniken vid första intrycket har nu lagt sig och jag känner mig relativt samlad när jag lyfter på luren (inte bokstavligen dårå efter som jag inte lyfter på någon lur utan har headset). :P Men detta ska nog också gå bra så fort allt har sjukit in i min stackars skalle. Dagarna är skapligt fullspeckade nu med halva dagen som "Bibbban" på systemet (det vackra smeknamn min chef givit mig) och halva dagen som växeltelefonist. Detta är då anledningen till att det är väldigt dåligt med uppdateringen här. Hinner inte riktigt med att sysselsätta mitt pyssliga jag just nu, trots att jag har en hel del idéer i huvudet. Nu när julsäsongen är över och alla klädkedjor börjar komma ut med vår/sommar kollektionerna längtar man genast efter varmare tider och får massa inspiration till att tillverka nya accessoarer till den kommande våren och sommaren. Men när praktiken på systemet är över kanske jag får för mycket tid tid sånt.. vem vet. Det är lite synd att man antingen inte har tid alls eller alldeles för mycket tid

Min telefonistkollega sitter och stickar samtidigt som hon kopplar samtal (hur i hela friden man nu lyckas ha fokus på båda sakerna samtidigt övergår mitt förstånd) men det kliar lite i fingrarna när jag sitter och ser på. Ska nog ta med mig en stickning själv som jag kan pilla med medan det är lugnt. Fick en bok om stickning i julklapp och det är lite olika mer avancerade tekniker där jag är sugen att lära mig. :)

XOXO Vixx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0