Total make-over!

Efter massa fipplande på en "test-blogg" har jag nu gjort en ny design till bloggen som jag faktiskt är ganska nöjd med. En del saker har jag ännu inte lyckats komma på hur jag ska göra för att få det som jag vill ha. Men jag har fått massa hjälp och tips på roliga detaljer till bloggen på http://bloggstyle.se/index.html :) En sida väl värd att besöka om man vill piffa till sin blogg. Hoppas ni som läser också tycker att det blev en förbättring. Jag vet inte om man ännu kan se förändringen för nyss när jag testade att gå in på bloggen "utifrån" så hade den inte hunnit med att ändrats.

Jag ville ha bakgrunden till inläggsdelen sådär halvt genomskinlig som menyn är men då blev inläggen med texten och bilderna också genomskinliga och det hade jag inte riktigt tänkt mig. Så om någon vet hur man gör enbart bakgrunden där genomskinlig så skulle jag bli väldigt tacksam. :) Antingen det eller så skulle jag vilja att inläggsbakgrunden är som en sida ur ett skrivblock. Men hittade heller inte på några sådana bakgrunder som fungerade som jag ville. Får fortsätta kolla runt och exprimentera lite till helt enkelt.

Idag har det för övrigt varit en väldigt lat dag med massor av datorsittande; The sims 3 och bloggdesignande.. Jag känner att jag nu skulle behöva slå igen laptopen och göra något annat. Måtte morgondagen bli mer aktiv. Det lär det nog bli om jag tar tag i att städa mitt stackars rum som skulle må bra av en omgång av dammsugaren, hihi. Senare i veckan väntar ett par dagars jobb på bolaget och så en tripp till Örebro på introduktionskurs för nya medarbetare på Systembolaget. Det lär nog mest vara saker som jag kan redan eftersom jag egentligen jobbat där sedan november, fastän jag då var praktikanten.

En trevlig helg med trevligt sällskap har jag haft hur som helst. Jag tackar och bockar för det :)

Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0