I jakt på julpynt..

Det är hög tid att börja införskaffa sig lite julpynt och jag har letat runt på lite olika loppisar och second hand. För julpynt om något är allra finast i gamalt stuk. Äldre julgranskulor, ljusstakar, dukar och så vidare. Och för att inte tala om äldre porslinstomtar! Än så länge har jag hittat lite julgranskulor och adventsljusstakar (både elektrisk till fönstret och vanlig ljusstake till de fyra adventljusen). Mamma har dessutom skänkt mig lite juldukar, en bonad att hänga på väggen med mera. Så det ska nog bli jul även i detta hushåll. :)



Handmålade lövtunna julgranskulor i glas. Hittade fyra likadana på loppis, en tjuga för alla fyra fick jag ge.


En adventljusstake i mässing för en femkrona är inte fy skam. Med lite vitmossa och annat pynt i den blir den nog riktigt fin. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0