Efter några timmars virkande..

..är den färdig! Min handled värker, det är nåågot trögare att virka med trasremsor än med garn kan jag säga. Den blev exakt 70 cm i diameter, så det blev en ganska liten matta, liten men söt. Hur som helst, detta var skoj. Det kommer definitivt att bli fler mattor. Speciellt som materialet är sjukt billigt. Om man räknar bort att jag köpte en virknål för 25kr (den kommer jag ju i vilket fall som helst använda fler gånger) så kostade den en tjuga att tillverka, inte dåligt. Har man gamla påslakan hemma som ska slängas kan man ju alltid riva sönder dem och återvinna till en matta. Synd att våran lägenhet är så liten och vi redan har mattor nästan överallt för jag skulle gärna fylla golvytorna med hemmavirkade mattor. Den är supermysig att stå på också, riktigt tjock och gosig. :)

Jag reomenderar varmt alla pyssliga själar där ute att virka sig en matta!




Mörka, dåliga bilder *muttrar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0