Ger med hjärtat

Är lite smått vimmelkantig efter ett besök på blodcentralen nu på morgonkvisten. De fick 4,5 deciliter blod av mig nämligen. Det är tredje gången jag ger blod. Hittills har inte mitt blod kommit till någon nytta men det är ju tur det. Det känns hur som helst bra att man bidrar I FALL ATT någon skulle behöva blodet. Det står på förpackningarna till de små gåvorna man får för att man ger blod: "Blodgivare ger med hjärtat" och det stämmer ju faktiskt bokstavligen. ;) Så är man inte fruktansvärt rädd för nålar och blod så rekomenderar jag varmt att bli blodgivare.



Nu har jag fyra av dessa söta små muggar som jag och Jocke har samlat ihop tillsammans. :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag ser det såhär: om man kan tänka sig att ta emot blod.... bör man också ge.

(om man är lämplig och inte har sprutskräck såklart)

Hurra för alla som hjälper till att fylla blodbankerna!

2012-01-31 @ 12:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0