lekt med cernitlera :)

Tänk vad mycket man kan tillverka i lera, bara fantasin sätter gränser. För tillfället har jag tittat extremt mycket på anime, har bestämt mig att jag en gång för alla ska titta ikapp Naruto Shippuuden. Då fick jag för mig att jag skulle göra min favoritkaraktär (Hatake Kakashi) i cernitlera. Det har jag alltså gjort nu, Ska bara måla dit detaljer i ansiket och håret med akrylfärg nu efter att den torkat. Sedan när jag väl höll på gjorde jag ett par blommor som jag tänker mig skulle göra sig väldigt bra på fingerringar. Är nämnligen väldigt inne i en period med smyckestillverkning nu också.


Hatake Kakashi i cernitlera

Plupp i cernitlera

När jag väl lägger ut bilder på cernitlerefigurer kunde jag inte låta bli att ta med min favvis; Plupp. Denna avbild av min favorit barnboksfigur gjorde jag någon gång förra året.



Kommentarer
Postat av: Olle

Jäkligt snyggt gjort! Du är skillad! :)

2010-12-04 @ 17:46:23
Postat av: Vikky

Tack så mycket! :)

2011-01-06 @ 15:43:02
URL: http://massapyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0