Rollspel och steriarinöversvämmning

På onsdagskvällar samlas vi ett gäng kompisar här hemma och rollspelar ett par timmar. Då kan det se ut såhär på min fina kista. Jag hade fullt sjå att leda bort steriarinen så att det inte skulle rinna över kanten. Lyckades jag? Svar: nej. Men samtidigt tycker jag det är så vackert med rinnande steriarin, det ser stämningsfullt ut. När det hade stelnat lossade jag försiktigt på steriarinen på det gröna fatet och fick loss allt i en klump! Jag tycker den ser så häftig ut, nästan som konst. Därför har jag inte kunnat slänga den än. Men vad i hela friden ska jag göra med den liksom? Typiskt mig att inte kunna slänga saker.






Konstverket jag inte riktigt kan slänga ännu.

Kommentarer
Postat av: Lena aka Pussling

Stearin som har runnit är mycket vackert, tycker jag också. Kan påminna om skönheten i rinnande vatten som har frusit på en bergvägg. Jag vet ett ställe där det finns sådant, om/när det blir tillräckligt kallt. Naturens eget konstverk!

2011-12-17 @ 22:03:17
URL: http://notoriskstickare.blogspot.com/
Postat av: Pleu

Gjut om det till nya ljus! Man ska inte slänga stearin. :) Vill man inte göra det själv så ska man ge det till mig så jag kan gjuta av det. ;P

2012-01-03 @ 17:50:34
URL: http://pleu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0