projekt mössa - avklarad!

I fredags tog jag äntligen tag i att köpa garn till min påbörjade mössa som legat halvfärdig sedan innan jul, en matchande mössa till den gröna halsduken jag stickade tidigare. Och nu är den äntligen färdigstickad, ihopsydd och klar! Dessutom blev den mer lyckad än jag tänkt mig! Det är roligt att improvisera fram ett mönster när resultatet blir bra, annars är det inte så kul när man misslyckas och måste repa upp all möda man lagt ner. Bild på mössan får komma upp i morgon eller så när jag ser lite mer respektabel ut och orkar leka mössmodell. Måste ju göra min mössa rättvisa nu när den blev så fin. :)

Mössan hör till denna halsduk och är även den stickad med resår- och mosstickning.


Tidigare  i veckan satt jag och glodde massor på http://smyckestillbehor.se och gjorde en impulsorder med massa smyckesdelar att pyssla med. Allt detta fick jag för runt 130 riksdaler (inkl. frakt, mycket bra pris!):
  • Kulkedja silver (1m)
  • Kulkedja svart (1m)
  • 10 st. lås till kulkedjorna
  • 10 st. öronstickor med platta (till att göra örhängen)
  • 10 st. pluppar till örhängena
  • Halsbandsberlock i antikguldfärg
  • 1 cabochon (till bildsmycken)
  • 1 liten tub med Diamond Glaze lim (till bildsmycken)
Hade tänkt prova på och göra lite bildsmycken, det blir så himla läckert tycker jag. Om jag infattar en bild i den berlocken jag köpt och sedan kluttar på ett lager med diamond glazen så kommer det se ut som en hinna av glas över bilden. Tjusigt värre. Istället för att stryka på limmet kan man också fästa en cabochon över bilden, en rundad glassten med förstorande effekt. Grymt läckert. Undrar om det är lika enkelt som det låter, det återstår att se.

Dessutom har jag fått mormors gamla knapplåda, rena rama skattkistan ju! Där finns nog massa skojjiga och fina gamla knappar att göra roliga smycken och annat av! :)

P.S. Jag är nyfärgad i håret, rött, rött, rött <3 D.S.

Hejdå!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0