Första blodgivningen failade

Igår morgon var det dags för min och chibis första gång att tömma oss på några deciliter blod. Det gick bra för honom, mindre bra för mig. Eller det var sköterskan som klantade till det då hon inte prickade mitt kärl ordentligt så blodet rann inte tillräckligt bra. hon testade en gång att försöka flytta lite på nålen, ouch det var inte skönt. Men det gick inte heller, så jag får komma tillbaka om en tre veckor igen och göra ett nytt försök. Hon hade redan fått för mycket blod för att hon skulle ha kunnat göra om helt i andra armen. Om de inte lyckas nästa gången heller kanske mina kärl är för "dåliga", hoppas det går bättre då.  Jag fick blodgivar-presenter i alla fall och jag valde en mycket fin mugg från Rörstrand. Sedan fick man också en liten påse med anteckningsblock, plåsteretui, pins och nyckelring.

 

Min blodgivarmugg. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0