slöjd à la luffarstyle

Mina fingertoppar och naglar är trasiga efter att ha suttit och flätat ihop en liten ljuslykta i ståltråd i ett par timmar. Pilligt och tidskrävande, men mycket roligt. Det gick åt ett antal meter tråd, tur att jag har en rulle med ett par hundra meter som jag hittade ute i "gamla stugan" förut. Man kan hitta mycket skojjsigt där, men ännu mer skräp dock. :P Nu ska jag leta små ståltrådsbitar i min säng så jag inte får en obehaglig överraskning när jag lägger mig. De kan vara riktigt vassa rackare de där och dom flyger ju åt helskotta när man klipper av dom.

Om ni vill veta hur jag gjorde så satte jag först ihop en stomme av tjockare tråd. Därefter snurrade jag den tunnare tråden runt varje "stommtråd", varv för varv. et Voilà:



ljuslykta



pillgöra



Många varv tråd :P

Puss :*

Kommentarer
Postat av: Tezz

Shit, va duktig du är! Haha jag hade nog tappat

tålamodet efter ett tag, men det blev sjukt fint :)

2011-03-14 @ 16:51:09
URL: http://lillaminafoton.blogg.se/
Postat av: Vikky

Tack så mycket Tezz! :) hehe jo det var väldigt tålamodsprövande, en och annan svordom hoppade ur munnen med innan jag var klar. :P

2011-03-14 @ 20:21:50
URL: http://massapyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0