Vill ha, måste göra!

Sitter och glor på Drops Garnstudio för att hitta lite inspriration till något skojjigt stickprojekt. Efter lite klickande hitta jag på denna söta väska som jag genast blev kär i. Jag vill börja på momangen! Men måste se till att införskaffa garnet först och lite nya stickor dessutom. Jag vill göra en liten ändring i mönstret dock, komer att göra axelremmen längre så att väskan hänger längre ner på höften. Jag har inte testat tidigare att sticka "medaljonger", som de kallas, på detta viset (man stickar på strumpsticker och utgår från ett fåtal maskor i mitten, stickar utåt och ökar maskantalet vartefter på olika sätt beroende på vilken form  man vill att medaljongen ska ha) så det ska bli skojjigt att prova på lite nya tillvägagångssätt. Och väskan verkade inte heller alltför avancerad att göra. Jag kommer använda samma garn som de har använt i mönstret för det är flerfärgat och då får man dessa snygga skiftningar i färger utan att behöva byta garn och grejja. Mycket behändigt. Plus att jag älskar de blåa, lila och rosa nyanserna i garnet, det kommer passa perfekt till sommaren. Dessutom är jag väldigt svag för den säckiga  och lediga modellen av väska. :)

För övrigt sitter jag och glor på somriga kläder och badkläder, får ha-begär och längtar. Ge mig sommar. Idag är det vårdagjämning i alla fall så det går åt rätt håll. ^^


Puss


Kommentarer
Postat av: Lena

Tack för att du visade den snygga väskan. Först var jag säker på att den var virkad, att sticka så kände jag inte till trots mina många stick-år. Det är sällan jag har ork att besöka Garnstudio, så jag snyltar hellre på andras fynd.

Med dina ändringa blir det nog en s k hobobag!

2011-03-23 @ 12:44:57
URL: http://notoriskstickare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0