Nio sockerkakor: check!

Idag har jag gjort någonting jag aldrig kunnat förutspå att jag skulle göra: bakat nio stycken sockerkakor åt Missionskyrkans Allahelgonamässa. "Überkristen" som jag är besöker jag endast kyrkan vid bröllop, dop och dylikt. Religion har aldrig riktigt lyckats fånga mig. Jag kan bara inte se någon logik därför tror jag inte, så enkelt är det.

Men nu är det så att jag hjälper min söta pojkvän som i sin tur hjälper en kompis. De måste få pengar till ett filmprojekt de gjorde genom missionskyran i våras och därför kirrar de kyrkkaffe till olika mässor. Och nu var detta den enda helgen i november som vi råkar vara lediga och oturligt nog råkade det vara Allahelgonahelgen. Vilket betyder mycket folk och det betyder många kakor. Annars skulle jag tycka att det kändes fruktansvärt tråkigt att baka sockerkaka till fikabröd men när det är till åttio pers känns det faktiskt okej. Nu står de sista tre i ugnen. Sen blir det äntligen lite fredagsmys med bästa sambon. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0