Projekt: hallbyrå

Jag fick en liten söt byrå som passar perfekt i våran hall förut av mamma, den har stått länge i "gamla stugan" hemma och nu får den komma till lite nytta. Men först krävs en ommålning. Detta pysslar jag med i skrivande stund och har precis målat på första lagret av vitt dekorvax på framsidan av lådorna (utom handtagen) och ovansidan på byrån (alltså själva ytan man slänger ifrån sig saker på). Resten; lådhandtag, och själva stommen av byrån eller vad man ska kalla det ska vara en vanlig täckande vit färg. Dekorvaxen gör ju att träet syns igenom färgen och jag tyckte att de ytorna vi lyckades få bort all färg på var så fina att jag ville utnyttja det. Och eftersom inte all färg ville släppa får jag helt enkelt måla dessa ytor helvita. Jag glömde ta "före-bild" hur byrån såg ut innan jag började skrapa bort den föregående färgen men så här ser den ut innan jag började måla i alla fall:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0