Riga för en dag!

Igår kom jag hem från en kalasbra Riga-kryssning. Bandet som spelade sjöng för mig. Jag fick en hjärtballong av en clown. ^^ Många goda drinkar och min underbara pojkvän och söta vänner till sällskap. Kan man få en bättre födelsedag? Våran dag i Riga var också toppen, en mycket fin stad. Här kommer bilder.

Jag, Sötnos och Plast

Närmar oss Riga

Lilla moi

I hamnen, vår stora båt som syns i bakgrunden

Världens mysigaste butik med massa stickade och virkade fina saker

Snyggaste husen

Finaste väggen

Ingen aning om vad det står, men det är säkert något vackert.

Liten gränd i gamla staden.

En medeltida restaurang som såg mysigare än mysigast ut.

Men vi beslöt oss för att käka sushi istället och det ångrade ingen. Vi var eniga om att det var den godaste sushi vi ätit.

Frihetsmonument.

Stackarn såg ut att frysa sönder

Nån snubbe. Vi trodde det var Lenin först men det var någon annan.

 

Jag besöker gärna denna fina staden igen och ger den gärna mer tid än våra sex timmar som vi hade på oss. En vin och sprit outlet besökte vi också. Det lustiga var att de skrev priserna i lettiska valutan lats OCH i svenska kronor (!), inga andra valutor utan lettiska och svenska. Vad säger det om oss? xD

 

Fredag nu, ensamt i lägenheten när älskling jobbar. Men sen blir det fredagsmys! Nu ska jag städa lite grann och vänta på att Chibi ska sluta. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0