Vikky virkar en duk

Jag har virkat min första duk! Jag gick iväg hem till Trollis med Milla igår för att pyssla lite tillsammans. Det var himla mysigt och trevligt fastän vi inte var världens mest sociala människor, vi alla blev så inne i det vi höll på med och jag glömde bort mitt te gång på gång. =P Till en början hjälpte jag Milla med att lära henne att virka en grytlapp. Sen så kände jag också för att virka något så hittade jag på ett mönster till en tjusig duk som jag tänkte att jag kunde prova på. Och nu kan man väl säga att jag har virkat i stort sett 24/7 sedan jag började igår, med uppehåll för mat, filmmys med sötnosen och sömn men nu är jag färdig!



Den blev lite "lockig" i kanterna även efter att jag pressat den, får se om jag kan pressa ut den lite till sen men annars är jag nöjd. En stor och fin duk i den bästa ljusgröna färgen (den är lite grönare i färgen än på bilden), mönstret säger att duken skulle bli 48 cm i diameter, jag har inte mätt min ännu men skulle tippa på att det stämmer ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0