Vårpromenix och påskfix

Jag och Jocke åkte hem till Lungbo en sväng idag. Detta är min dag i bilder:


Mamma hade satt ut fint påskris på trappen.


Kattgos ingår som alltid när man åker hem till Lungbo.


Som jag saknar de små liven. Ett hem utan en katt är bara ett hus.


Krokusarna hade börjat kika fram.




Ett helt gäng på vårpromenad.


Fallfärdiga ladan, som jag tror har varit tvättstuga en gång i tiden då den ligger intill bäcken. Jag och Jocke slog vad i början av denna vinter hurvida den skulle klara ännu en vinter eller inte. Jag vann, jag trodde den skulle kämpa emot lite till och se, vinter är över och ladan står kvar.


Minns i somras när dessa var små ludna kycklingar som sprang ivägen för mig och Jocke när vi skulle cykla och bada.


Och så passade jag på och samlade in lite påskris till vårat köksbord. Videkissar är världens sötaste. När jag var liten hade jag massor av videkissar som husdjur i små tändsticksaskar. Det var himla fint och gosigt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0