Mina fem favoriter!

Om jag var tvungen (eller tungen och tvungen, nu väljer jag ju självmant, men ni förstår) att välja fem favoritsaker i vår lägenhet skulle det vara dessa:
 

Först ut kommer min finafina prylhylla där jag samlar alla mina älskade små krimskrams pyttesaker, bland annat finns där något från de fleste resorna jag gjort (nuförtiden köper jag alltid med mig något till prylhyllan när jag åker utomlands eller så), där finns några favoriter från min barndom, saker jag tillverkat själv med mera. Och såhär ser den ut i köket i nya lägenheten tillsammans med 50-talsreklamen.
 
Här kör vi tre flugor i en smäll! Kistan får bli nummer två. I många herrans år har den stått och samlat damm och råttlortar i gamla stugan innan jag släpade fram den förra hösten för att ta den med mig när jag flyttade hemifrån. Sedan dess har den fått agera soffbord och numera förvaring åt allt julpynt. Det tog bara ungefär ett halvår innan vi lyckades få upp locket på den men nu är den fullt brukbar.
 
Sen så har vi ju min kära tvåarmade lampa, den måste ju bara få vara med bland topp tre. Jag är så sjukt nöjd med vad jag spenderade de där fyra hundralapparna på så det finns inte. Och ser den inte ut att vara som gjord för att stå i det där hörnet så säg?
 
Och så fick snygga skolplanschen med uttrarna hänga över soffan och vipps blev denna hörna den absolut mysigaste och snyggaste platsen i hela lägenheten. Även den väl värd sina 150 kr + 100 kr frakt som jag fick ge för den på tradera. Och nu är det ju så att det inte är någon slump att jag köpte just en utterplansch för det finns en baktanke med allt. Uttern är ju faktiskt mitt favoritdjur ute i det vilda. Så söta och lekfulla, åh den lycka om jag någonsin finge se en utter fritt ute i naturen!
 
Sist men inte minst, min stora gröna sköna flaska (jag vet att det finns något annat namn för sånna där flaskor men kommer inte på det just nu) som pryder ett hörn av vårat sovrum. Och så nöjd jag blev när jag stack ner påfågelfjädrarna jag köpte på Gotland också, så jävla snyggt om jag får säga det själv. Den är från Lungbo men inte hemifrån, utan jag köpte den på en loppis på granngården.
 

Kommentarer
Postat av: Pleu

http://sv.wikipedia.org/wiki/Damejeanne Uttalas Damachang typ. :P

Svar: Just ja, så var det! Visste att de hette något konstigt :P
Viktoria Olsson

2012-08-29 @ 14:47:49
URL: http://pleu.blogg.se
Postat av: Lena

Du har nästan samma smak som jag ju!

2012-08-29 @ 19:26:01
URL: http://notoriskstickare.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0